Zdravý životní styl není nic složitého

Zdravý životní styl

Zdravý životní styl je jeden z nejdůležitějších základů spokojeného života. Cítit, že je tělo zdravé a nechybí mu žádné nezbytné látky. Netrpět únavou, nebo vyčerpaností. Nebýt věčně nemocný a zamezit každé možnosti ohrožení vašeho zdraví.

Jak ale dosáhnou tohoto stavu?

Možná máte za to, že se jedná jen o zdraví, ale aspektů zdravého životního stylu je ve své podstatě mnohem více.

Ze začátku se ale přece jen podíváme, jak tělu zajistit nejlepší zdravotní kondici a nevystavovat ho zbytečně hrozbám a onemocněním. Ze začátku je to asi styl oblékání. Lidé, kteří v zimě odhalují záda, nebo nosí krátká tílka a říkají si, že to ničemu neuškodí, rozhodně svoje tělo nechrání. Dále by měli vnímat své vnitřní instinkty a pokud se cítí oslabeni, tak si aspoň na chvíli odpočinout a nepřepínat se.

Spánek je základ….

Pomalu se dostáváme k odpočinku a spánku samotnému. Čím víc si dopřejete odpočinku, tím větší dáte tělu možnost regenerace. Při jeho nedostatku zase zvyšujete šanci rizika mnohých nemocí. Pro kvalitní spánek je zapotřebí té správné matrace, aby nevznikaly žádné kloubní nebo jakékoliv tělesné bolesti. Spánkem se zase nesmí přehánět, aby se tělo necítilo unavené z přespanosti. Pokud budete dodržovat tyto zásady a hlavně se pokusíte spát pravidelně, lepší nálada na příští den vás nemine.

Ve zdravém těle i zdravý duch, sport je tedy také další nezbytnou součástí. Jít si jednou týdně zacvičit, zaběhat, zaplavat, nebo se alespoň projít zvýší vaší fyzickou kondici a přestanete se cítit vyčerpaně u jakékoliv fyzické zátěže. U lidí, kteří se naopak fyzicky přepínají, může tento efekt fungovat obráceně a také se budou cítit vyčerpaně.

 

A nakonec samozřejmě stravování.

Mít v těle dostatek správných vitamínů, jíst spoustu zeleniny a omezit všechno nezdravé.

Každý den jíst jídlo v podobných časových mezích, rozkládat si ho na menší porce a hlavně se nepřejídat na večer.

Zdravé stravování

Zdravé stravování

Žijeme v době, kdy se lidé stravují tím nejhorším způsobem a navštěvují tzv. fastfoody. Nepřemýšlí nad tím kolik kalorií, jaké jídlo obsahuje. Nezjišťují si, kolik kalorií by měli přijímat a kolik jich vlastně dokáží zase vydat nazpět.

Nemůžeme mlsat?

Rozhodně si každý z nás čas od času dopřeje nějakou tu „dobrotu“, ale z těchto výjimek by se neměl stávat zvyk.

Mezi lidmi panuje přesvědčení, že co je zdravé nemůže být dobré. Představí si zeleninu a ovoce, ale už nepřemýšlí nad tím, jestli si dát jako přílohu brambor, nebo krokety, jestli si dát řízek, nebo rybu. Dále se můžeme zamyslet, jestli se radši napijeme vody nebo si dáme sladký nápoj. A když se člověk podívá zpětně do svého jídelníčku, zjistí, že se vůbec zdravě nestravuje.

Co si vlastně pod zdravým stravováním představit?

Nezáleží možná ani tak na druhu potravin, ale na rozložení malých častí v různých úsecích dne. Z časté konzumace velkých porcí rozhodně nekouká nic dobrého. I když zrovna nejste posedlí fitness stylem a jíte nezdravě, stačí si porce rozkouskovat na menší a ty si během dne dávat.

Odborné rady nad zlato….

Rozhodně není od věci poradit se odborníkem a přesně si zjistit jak tělo funguje a jak s ním správně vynaložit.

Také existují různé aplikace, kde stačí zadat, co vše jste po celý den snědli a jaké činnosti jste vykonali.

Zkuste si zařadit do svého jídelníčku luštěniny, ryby, zeleninu a ovoce a možná i časem poznáte, že se cítíte líp.

Rozhodně by se zdravé stravování nemělo přehánět, protože jak se říká ‘všeho moc škodí’.

 

Zdravé stravování by mělo být definováno jako správný příjem a výdej kalorií. Se zdravou stravou by mohl souviset i pojem zdravý životní styl, do kterého spadá i sport. Pokud se tedy chcete stravovat zdravě, rozhodně bychom doporučili omezit konzumaci nezdravých jídel, převážně zařadit do stravy přírodní neupravené potraviny, sportovat a dodržovat pitný režim.