Bez dobrého jídla to nepůjde

Zdravé stravování

Zdravé stravování není úplně snadná věc. Čím začíná a čím končí? Určitě ve svém okolí máte někoho, kdo se snaží dodržovat zásady zdravého stravování. Zdravé stravování je velkým trendem v dnešním moderním a uspěchaném světe plného fastfoodů a podobných pochutinek.

 

Diety, hubnutí.

Diety jako takové bychom do zdravé stravy neměli zařazovat. Diet existuje nespočet a je jen na Vás jakou si vyberete a jaká bude pro Vaše tělo nejlépe vyhovující. Dietu držíme za účelem zhubnout, mnoho lidí bohužel dosud nepochopilo, že tudy cesta nevede, a kudy vede? Přes vyváženou, plnohodnotnou stravu a pohyb.

 

Co by měl obsahovat vyvážený jídelníček?

Váš jídelníček by měl být především pestrý, měl by obsahovat hodně ovoce a zeleniny, mléčné výrobky, luštěniny, maso, obiloviny, ořechy.

Naopak bychom se měli vyvarovat nadměrného množství smaženého, tučného, slaného a sladkého jídla, sladkých limonád a nadměrné konzumace kávy.

 

Základy zdravé stravy.

Zdravé stravování je skoro věda, zároveň to může být velice jednoduché, pokud dodržujete pár základů a to jsou:

  1. Jíst do polosyta – zkrátka se nepřejídat.
  2. Snídejte! Mnoho lidí nesnídá a nebo si k snídani dává pověstnou cigaretu s kávou. Snídaně je ale opravdu nejdůležitější jídlo dne, nastartuje Váš metabolismus a dodá Vám energii do hektických ranních hodin.
  3. Jezte vícekrát denně po menších porcích. Ano, naše tělo si zvykne na určité stravovací návyky, pokud budete jíst pravidelně, Vaše tělo si nebude muset ukládat zásoby na horší časy, pokud mezi snídaní a obědem hladovíte, nezdráhejte si dát malou svačinu, třeba kus ovoce nebo ořechy.
  4. Nejezte před spaním. Zapomeňte na mýtus pravící nejezte po 17:00. Poslední jídlo dne se snažte zkonzumovat dvě hodiny před spaním. Určitě nechoďte spát hladový, pokud tedy máte stále před spaním hlad, dejte si kousek zeleniny.
  5. Jezte pomalu. Ano, jíte-li pomalu budete se cítit rychleji syti. Pokud jídlo sníte příliš rychle náš žaludek nestihne potlačit produkci hormonu ghrelinu, čili hormonu hladu a nedostaví se tak rychle pocit sytosti a Vy budete mít potřebu jíst větší porce.
Bez dobrého jídla to nepůjde.
Shadow
Slider