Zdravé stravování.

Zdravé stravování.

Pro každého znamená pojem zdravé stravování něco jiného. Někdo věří tomu, že zdravá strava se skládá pouze z bílého masa, zeleniny a celozrnného pečiva, někdo vysazuje maso a pečivo úplně. Zde nelze říci, jestli je to úplně správně, nebo špatně. Hlavně vy musíte vědět, jak se cítíte a tomu uzpůsobit svůj jídelníček.

 

Kolikrát denně se stravovat?

Kolik porcí denně bychom měli jíst je zcela individuální, někomu stačí klasicky jen snídaně, oběd a večeře a někdo si nedovede den bez svačin mezi hlavními jídly představit. I zde musíte hlavně poslouchat své tělo a určitě se netrápit hlady, protože o tom zdravé stravování není.

Obecně platí jíst menší porce, ale častěji. Důležité je nevynechávat snídani, což dělá hodně lidí, protože si ráno raději přispí a nebo nestíhají, to je ovšem špatně, protože snídaně nastartuje náš metabolismus, ne nadarmo se říká, že snídaně je nejdůležitější jídlo dne.

 

Jíst podle času, nebo podle pocitu hladu?

Vzhledem k tomu, že většina lidí nepociťuje ráno a dopoledne hlad, je lepší jíst ve stanovený čas, zamezíte tím i chutím na sladké, nebo chutím na všechno co vidíte za výlohami pekáren a cukráren cestou na oběd. Když člověk pociťuje hlad, tak má také tendence se přejídat, takže je lepší řídit se hodinami. Musíte se také naučit rozlišovat skutečný pocit hladu a chuti na sladké, slané, nebo jiné dobroty. S hladem roste chuť a snadno se stane, že místo zdravého oběda sáhnete po něčem méně zdravém.

 

Jezte pomalu.

Možná se to zdá jako banalita, ale při rychlém jedení do sebe naházíte mnohem více potravy, než když jíte pomalu. Hormon hladu, který produkuje náš žaludek se při pomalém jídle snižuje, naházíte-li do sebe jídlo rychle, žaludek nestihne zareagovat. Jídlo jezte pomalu a v klidu. Žádné obědvání za chůze, nebo při vyřizování pracovních emailů. Na oběd si proto vždy vyhraďte alespoň 30 minut denně.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *